Thursday, May 26, 2011

Since you are a great therapist, why you don't love me.


I love you and I really admire that you are such a professional therapist.
However, I felt fear and forgot to love you each time when I get a cold shoulder from you.
I know I had done my best to please you by my way....now I almost give up...

The only one thing I never get it is------Since you are a great therapist, why you don't love me.

我愛妳,我也一直敬佩妳的專業技術。可是,每次看到妳冷淡的眼神就讓我恐懼得忘記要愛妳。也曾經用很多我自以為是的方法向妳示好...現在我快放棄了...

我一直不明白的是:妳是偉大的治療師,為什麼妳不愛我?

-------------------------------------------------------------------

突然,看懂了這段關係。
她對待個案的方法和我的理念不同,在她眼裡個案的問題與她沒有太切身關係。
因為當你愛他們時,妳會全然的包容、體貼,而不是帶著恐懼的眼神和隔離的雙手、身體去協助他們。

感謝大天使,讓我看到改變的契機,也讓在這段友誼關係中,從不明白...到有所體悟。


No comments: